De nieuwste BMW X5 wordt uitgerust met General Tire Grabber AT3, voor sterke off-road grip en veilige wegligging op de weg.
Het merk General Tire zal banden leveren voor de nieuwste BMW X5. De all-terrain Grabber AT3 is aanbevolen in de maat 275/45 R20 110V XL voor het nieuwste X-model van de Beierse autofabrikant.
De BMW X5 is de pionier van off-road voertuigen die luxe en prestaties combineren, dus er wordt veel van de banden verwacht: de Grabber AT3 is voorzien van drie innovatieve technologieën van General Tire die zorgen voor robuuste prestaties zowel op als naast de weg, verbeterde akoestische prestaties en een hoger kilometrage, terwijl tegelijkertijd maximale grip wordt geboden op steenachtige, zanderige en modderige ondergrond.
“Voor het merk General Tire is deze erkenning door een van de toonaangevende Europese 4×4-voertuigfabrikanten een bijzonder kwaliteitskeurmerk,” zegt Matthias Bartz, General Tire Business Development Manager voor de EMEA-regio. “BMW legt consequent de lat hoog wat betreft de eisen aan de banden, zowel in de originele uitrusting als in de vervangingssector.
Onze banden zijn goedgekeurd voor snelheden tot 240 km/u en als all-seasonband draagt de Grabber AT3 het M+S-keurmerk en het sneeuwvloksymbool, wat staat voor veilig rijgedrag op besneeuwde oppervlakken.”
De technologieën bestaan uit “TracGen”, dat een open schouderontwerp omvat, tractieribbels die de ontwikkelaars “tractiezakken” noemen, en lamellen die onder verschillende hoeken zijn geplaatst om de grip te verbeteren.
“DuraGen” is een rubbercompound dat een uitstekende scheurweerstand biedt en het kilometrage op ruw terrein verbetert. Deze combinatie van ontwerpkenmerken versterkt de zelfreinigende eigenschappen van het loopvlak, zorgt voor een goede verankering met losse oppervlakken en biedt een groot aantal randen voor grip in elke richting.
En ten slotte overwint “ComfortBalance” met succes de tegenstrijdige belangen van rijcomfort op de weg en goede off-road grip. De gebalanceerde blokgeometrie van het loopvlak met lage stijfheid en de speciaal aangepaste opstelling van de blokken in het midden van het loopvlak verminderen trillingen in de band.